Op deze pagina leest u hoe u eenvoudig een afspraak kunt maken bij onze praktijk. Ook leest u waardevolle informatie over waar u op moet letten voor het maken van een afspraak en onze praktijkvoorwaarden met betrekking tot afspraak wijzigingen of annuleringen.
Weet u nog niet zeker of een afspraak nodig is? Vul dan eerst de onderstaande vragenlijst in om te bepalen wat u het beste kunt doen.
Wilt u weten of contact met de huisarts nodig is? Of wilt u weten wat u nu aan uw klachten kunt doen? Vul dan de vragenlijst in.
Voordat u een afspraak inplant lees dan eerst het volgende.
Bent u door ziekte of medische redenen niet in staat om naar de praktijk te komen? Dan kan de huisarts bij u thuis langskomen.
U kunt tussen 08.00 – 10.00 uur bellen om een visite aan te vragen. Een afspraak op de praktijk heeft onze voorkeur, omdat hier de middelen zijn om iemand goed te kunnen onderzoeken.
Wanneer u door vervoersproblemen niet naar de praktijk kunt komen, verwachten wij dat u dit zelf regelt, bijvoorbeeld met hulp van familie of buren.
Alleen vervoersproblemen zijn geen reden voor een visite.
Bij een aanvraag voor een visite zal de assistente altijd vragen naar de reden van uw verzoek.
Zo kan zij goed inschatten of, wanneer en door wie u het beste bezocht kunt worden.
Na een behandeling of opname in het ziekenhuis is het niet automatisch zo dat de huisarts u thuis bezoekt.
Het duurt vaak 4 tot 6 weken voordat wij een brief van de specialist ontvangen.
Wilt u toch graag dat de huisarts langskomt?
Geef dit dan gerust aan bij de assistente.
Heeft u meerdere vragen of klachten? Geef dit aan bij het maken van uw afspraak. We reserveren dan extra tijd voor u, zodat er voldoende ruimte is om alles goed te bespreken
U kunt op de volgende manieren kunt u een afspraak maken.
U kunt direct een afspraak maken via de afsprakenmodule in uw patiëntenomgeving. Dit is veilig, eenvoudig en snel!
U kunt ook telefonisch een afspraak maken via onze praktijk. Onze medewerkers helpen u graag bij het kiezen van een geschikte datum en tijd. Houd uw gegevens bij de hand voor een snelle afhandeling.
Voor het spreekuur moet u altijd een afspraak maken. U kunt voor een afspraak bellen tussen 08:00 – 10:00 uur
telefoonnummer: 0594-612000
We vragen u voor het maken van een afspraak onderstaande informatie door te lezen. Dit helpt u bij het maken van een afspraak en het voorbereiden op een afspraak.
U kunt zich voorbereiden op uw bezoek aan de huisarts. Omschrijf van tevoren waar u last van heeft en bedenk wat u van de huisarts verwacht. De huisarts beoordeelt uw situatie op basis van alle gegevens die u geeft en op basis van zijn medische kennis.
De huisarts stelt u een aantal vragen over uw situatie. Misschien heeft u belangrijke informatie waar uw arts niet naar vraagt.
U kunt die informatie dan ongevraagd geven. Denk bijvoorbeeld aan:
Misschien begrijpt u niet alles wat de huisarts zegt. U kunt dan rustig vragen of hij het wil herhalen of anders uit wil leggen. De arts is ervoor verantwoordelijk dat u goed begrijpt wat er aan de hand is. Het is aan uzelf om te zeggen als u iets niet goed snapt, anders denkt de arts dat u het wel heeft begrepen.
Kunt u toch niet naar uw afspraak komen? Laat het ons dan uiterlijk 24 uur van tevoren weten. Dit kan eenvoudig via uw patiëntenomgeving of telefonisch bij onze assistente. Zo kunnen wij de tijd vrijmaken voor een andere patiënt.
Als u uw afspraak niet op tijd afzegt of helemaal niet verschijnt, zijn wij helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen:
Let op: deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar en dient u zelf te betalen.
Onze assistentes houden flexibele spreekuren en kunnen u helpen bij verschillende onderzoeken en behandelingen, zoals:
Zo zorgen onze assistentes ervoor dat u snel en deskundig geholpen wordt, zonder dat u altijd bij de huisarts hoeft langs te komen.
Onze praktijkondersteuners nemen extra tijd voor begeleiding en controles bij bepaalde zorgvragen. U kunt bij hen terecht voor:
🩺 Lichamelijke klachten (POH-Somatiek)
🧠 Psychische klachten (POH-GGZ)
Steeds meer huisartsenpraktijken hebben een POH-GGZ in de praktijk, zo ook in ons centrum. POH GGZ staat voor praktijkondersteuner huisartsenpraktijk voor geestelijke gezondheidszorg. De POH-GGZ is iemand met kennis van en ervaring in de geestelijke gezondheidszorg en/of het maatschappelijk werk.
Kosten
Aan de gesprekken met de POH GGZ zijn voor u geen kosten verbonden.
Wat kan de POH GGZ voor u doen?
In een gesprek brengt de POH GGZ met u uw klachten en vragen in kaart. Ook is het mogelijk dat met u gesproken wordt over de geschiedenis van uw klachten en wat u reeds geprobeerd heeft om van uw klachten af te komen.
Vervolgens adviseert de POH GGZ u en uw huisarts over een mogelijke aanpak van de klachten. Dit kan een vervolgtraject zijn bij de huisarts zelf, verwijzing naar een andere hulpverlener of instelling (zoals maatschappelijk werk, een psychologenpraktijk of een GGZ-instelling) of vervolggesprekken bij de POH GGZ.
De POH GGZ kan daarbij dus helpen door:
U kunt bij onze POH-GGZ terecht voor onder andere de volgende klachten of problemen:
Afspraak maken
U kun rechtstreeks een afspraak maken via de assistente tel: 0594-612000 met Connie de Weerd praktijkondersteuner GGZ.
U kunt gebruik maken van E-health. Hieronder vindt u een aantal links die u kunt raadplegen:
Liever je klacht aanwijzen? Zoek dan op het lichaamsdeel waar je last van hebt.